Den nordiska floran

När jag skulle upp på träff nummer två i entomologi studiecirkeln (inlägg kommer om en dag eller två) fick jag lånat mammas bil, tur var väl det då jag förmodligen hade kommit väldigt sent med bussen då det hade rasat massa sten ut på motorvägen som skapade kilometerlånga bilköer. Hurusom helst så skulle hon ju få tillbaka den sen på kvällen, så svängde förbi hemma hos mormor där hon var på besök.

Min mormor skall snart sälja sitt stora hus, och flytta till en mindre lägenhet = väldigt mycket saker som inte kommer få plats i det nya hemmet. Tog mig en runda i huset och tittade lite på möblerna, bland annat det bord som snart kommer att få flytta in i mitt kök. Kikade även lite snabbt i bokhyllan, och fann där Bo Mossbergs Den nordiska floran, en bok jag jagat ett tag. 2010 års upplaga är slut hos förlagen, och även tidigare utgåvor går som smör i solskenet. Nu hittade jag en från 1992, så växterna stämmer ju fint utom att någon måhända då var allmän men numera rar och vise versa. 



Satte mig och bläddrade lite i den och mormor sa att jag kunde få den. Hurra!
Numera ligger den framme som en bibel bredvid mig på skrivbordet. Tack mormor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0